Traducir todos los comentarios al español
Mostrar la reseña original
M.A. N.
29 de marzo de 2017
5
Escribió lo siguiente sobre Fender Kingman Bass SCE Natural con estuche
Op zoek naar een goed, maar ook betaalbare elektro-akoestische basgitaar ben ik mij gaan orienteren op internet. Ik had er ooit een gekocht van een onbekend Duits merk, maar die beviel niet. Rammelende snaren en zeer onevenwichtige versterking. Ik keek ook naar de andere Fender basgitaar, maar toen zag ik een documentaire waarin Henny Vrienten (Doe Maar) op deze bas speelde. Dan moet dit toch wel een redelijke bas zijn, dacht ik. De reviews hier zijn niet heel lovend, elders op internet wel. Verder ben ik in het bezit van een Amerikaanse Fender Jazzbas en dat is de beste bas die ik tot nog toe gehad heb, met een zeer fijne hals. Deze akoestische basgitaar van Fender heeft zo'n zelfde hals. Bax gaf dat weekend 10% korting, dus heb ik de knoop doorgehakt om de basgitaar te bestellen.
Ik ontving de basgitaar op de afgesproken dag, keurig in een bijpassende koffer (dat is gelijk een extra reden om voor deze bas te gaan, want een losse koffer is ook nog prijzig). De basgitaar is mooi afgewerkt, goed afgesteld, geen rammelende snaren en goede evenwichtige versterking. Zonder versterking klinkt hij heel zacht, zeker wanneer je, zoals ik, met vingers speelt i.p.v. plectrum. Door de stevige Jazzbas-hals is de gitaar topzwaar. Zittend geen probleem, maar staand moet je hem wel vasthouden. Maar dat kende ik ook al van de Beatle-vioolbas. Hij klinkt heel goed, alhoewel je bij het schuiven van de vingers over de snaren dit wel erg goed hoort als deze versterkt is. Mogelijk dat ik er in de toekomst daarom nog andere snaren op ga zetten.
Maar vooralsnog voldoet hij heel goed aan mijn verwachtingen en het is een verademing t.o.v. de andere akoestische basgitaar die ik had.
Arjan P.
5 de marzo de 2017
4
Escribió lo siguiente sobre Fender Kingman Bass SCE Natural con estuche
Prima akoestische bas, na proberen toch verkozen boven een andere Fender, Guild en Ovation. Na de snelle levering van Bax uit de koffer gehaald, even de afstelling nagekeken maar die was helemaal goed. Moest bij de eerste bandrepetitie natuurlijk wel een beetje bijversterkt worden, drie akoestische gitaren is toch wat veel. De strapbutton aan de nek-kant kwam wat los en was niet meer vast te draaien, constructiefout denk ik. Button eraf gehaald en onder de hals gemonteerd, ben je meteen van de meeste neckdive af! Nu heel blij mee!
Johan V.
25 de febrero de 2016
2
Escribió lo siguiente sobre Fender Kingman Bass SCE Natural con estuche
Het is een heel mooie bas. Hij ligt lekker in de hand en speelt erg licht. Het akoestische geluid is fraai, maar uiteraard komen de diepe bassen het best tot hun recht via een basversterker. Bij akoestisch spelen treden nogal wat bijgeluiden op van trillende snaren en 'fret noise'. Dit vereist iets zorgvuldiger plaatsen van de vingers en aanslaan van de snaren. Dit is overigens normaal voor een akoestische bas.
De bijgeleverde koffer is prima voor het normale gebruik, maar het geheel is niet in balans wat het dragen aan de handgreep wat moeizamer maakt. Verder lijkt de koffer niet rechtop te kunnen blijven staan, hij moet dus altijd liggen of ergens tegenaan leunen.
Jammer genoeg bleek mijn bas voorzien van slecht afgewerkte frets, met name de hogere frets waren onregelmatig van hoogte waardoor onaanvaardbaar gerammel optrad. Op aanraden van een deskundige gitaartechnicus heb ik de bas na een paar dagen teruggestuurd.
Ik ga ervan uit dat dit een maandagmorgenkneusje was. Fender heeft toch wel een naam om hoog te houden.
Zonder dit probleem zou ik vier sterren hebben gegeven.